Jäsenkirje 2/2017

23.10.2017

Hyvä Kollega!

Operatiiviset päivät 15.–17.11.2017 Messukeskuksessa lähestyvät. Ilmoittautumisohjeet ja ohjelma löytyvät kirurgiyhdistyksen sivuilla (www.kirurgiyhdistys.fi).

Sulamaa-seuran ohjelma on torstaina 16.11.2017 klo 09:00 – 17.00 Messukeskuksen salissa 207 aiheena ”Uusintaleikkaukset lastenkirurgiassa. ”Kunnialuennoitsijaksi tänä vuonna saapuu Steve Rothenberg Denveristä ja hän pitää luennon aiheesta ”Thoracoscopic surgery in esophageal atresia, congenital cystic lung lesions and congenital diaphragmatic hernia”. Ohjelma kokonaisuudessaan on liitteenä (Liite 1).

Päivän päätämme Sulamaa-seuran syyskokouksella (liite 2) ja torstai-iltana illastamme omakustanteisesti ravintola Pastiksessa (Pieni Roobertinkatu 2) klo 19 alkaen. Menu ja tarkemmat tiedot ilmoittautumisohjeineen löytyvät ohessa olevasta liitetiedostosta (liite 3).

Vapaisiin esitelmiin mahtuu vielä muutama esitys. Abstraktin tai esitelmän otsikon ja pitäjän nimen voi lähettää sähköpostitse seuran sihteerille (maija.jaaskela@ppshp.fi).. Parhaat esitelmät palkitaan perinteiseen tapaan. Toivottavasti saamme kuulla monta esitelmää!

Sulamaa Seuran kevätkokous pidetään Oulussa 26-27.4  ”Lastenkirurgia 2018” päivien merkeissä. Juhlistaaksemme Sulamaa-seuran 45 vuotispäivää ja OYS lastenkirurgian 40 vuotispäivää on kokous moniammatillinen ja mukaan kutsutaan mm hoitajat, lasten-anestesiologit, -kipsimestarit, -radiologit.  Sulamaa-seuran juhlasymposiossa kuullaan  myös ”Sulamaa-Lecture”, kunnialuento joka pidetään joka viides vuosi.  Merkatkaa päivät kalenteriin.  Tarkempi kutsu tulee vuodenvaihteessa.

Hyvää syksyä!

Maija Jääskelä