Jäsenkirjeet 2023

Jäsenkirje 2/23

31.10.2023

Hyvät Suomen lastenkirurgiyhdistys Sulamaa seuran jäsenet,

Tervetuloa 23.11.2023 Operatiivisilla päivillä järjestettävään koulutukseen Lasten onkologisesta kirurgiasta klo 9:00-15:45 ja Sulamaa seuran syyskokoukseen klo 15:45-16:45 Helsingin Messukeskukseen. Koulutuksen ohjelma sekä syyskokouksen kokouskutsu löytyvät liitteistä.

Koulutukseen ilmoittaudutaan Suomen kirurgiyhdistyksen sivujen kautta Operatiiviset päivät | Suomen Kirurgiyhdistys r.y. ja ennakkoilmoittautuminen päättyy 12.11.2023.

Sulamaa seuran jäsenille suunnattu omakustanteinen illallinen pidetään torstaina 23.11. klo 19 Ravintola Ekassa. Tervetuloa sinne! Illalliselle osallistuvia pyydetään ilmoittautumaan Janne Suomiselle 15.11.2023 mennessä sähköpostiosoitteeseen Janne.Suominen@hus.fi  . Ilmoitathan mahdolliset allergiat sekä minkä menusta löytyvän alku-, pää- ja jälkiruoan haluat tilata https://www.ravintolaeka.fi/#menu .

Lisäksi vuosikokouksessa käsiteltävät jäsen- ja apurahahakemukset tulee toimittaa sähköpostitse puheenjohtajalle osoitteeseen liisi.ripatti@tyks.fi 10.11.2023 mennessä. Liitteenä ehdotus seuran apurahakäytännöksi.

Sulamaa seuran hallituksen puolesta,

Liisi Ripatti
Seuran puheenjohtaja

-----------------------------------------

Jäsenkirje 1/23

9.2.2023

Hyvät Sulamaa seuran jäsenet,

Toivottavasti uusi vuosi ja toiminta uusissa hyvinvointialueissa on alkanut mukavasti! Koska monen seuralaisen sähköpostiosoitteisiin on tullut muutoksia hyvinvointialueisiin siirtymisen myötä, pyytäisin teitä ilmoittamaan uudet yhteystietonne seuran sihteerille susanna.heiskanen@tyks.fi ja myös tarpeen mukaan jakamaan tätä mailia kollegoillenne, jotka eivät sitä ole saaneet.

Vuosi 2023 on Sulamaa seuran 50-vuotisjuhlavuosi ja juhlistamme tätä 11.-12.5.2023 Turussa pidettävässä kevätkokouksessa. Torstaina 11.5. Sulamaa juhlaluennon pitää Prof Arnaud Bonnard Ranskasta ja päivän viimeisessä sessiossa käsitellään lastenkirurgisen hoidon organisointia ja muita ajankohtaisia asioita pohjoismaisesta näkökulmasta. Näin ollen torstain kokouskielenä on englanti.

Torstain juhlava iltajuhla sekä jatkot bändin kera kuuluvat koulutuksen hintaan.

Perjantaina pidetään Sulamaa seuran vuosikokous, käsitellään mm hoitopolkuprojektin seuraava aihetta eli ruokatorviatresian diagnostiikkaa ja hoitoa ja toivottavasti saamme perjantaina kuulla useita mielenkiintoisia vapaita esitelmiä teiltä jäseniltä. Paras vapaa esitys palkitaan. Perjantain 12.5. kokouskielenä suomi. Vapaiden esitelmien abstraktit tulee lähettää seuran sihteerille 9.4.2023 mennessä. Apuraha- ja jäsenhakemusten viimeinen jättöpäivä on 27.4.2023.

Kevätkokouksen ohjelma sekä ilmoittautumisohjeet löytyvät liitteistä.

Toivotan teidät runsain joukoin tervetulleeksi Turun juhlakokoukseen!

Sulamaa seuran hallituksen puolesta,

Liisi Ripatti