Jäsenkirje 2/2014

3.3.2014

Tampere 27.2.2014

Hyvä Sulamaa-seuralainen!

Vuosikokous lähestyy. Ohessa on vuosikokouksen esityslista liitteenä. Vuosikokouksen yhteydessä käsitellään poikien ei-lääketieteellistä ympärileikkausta. Jäsenistön halutessa asiasta voidaan julkaista seuran virallisen kanta esim. julkilausumalla. Kokouksen sujuvuuden varmistamiseksi toivotaan jäsenien perehtyvän etukäteen pohjoismaisten lapsiasiainvaltuutettujen julkilausumaan (www.lapsiasia.fi/nyt/aloitteet/aloite/-/view/1865087).

Vuosikokouksen yhteydessä jaetaan koulutusapurahat seuran jäsenille hakemusten perusteella pääsääntöisesti seuraavassa järjestyksessä:

a) erikoistuvien lastenkirurgien ulkomaiseen koulutukseen
b) erikoistuvien lastenkirurgien osallistumiseen kansainvälisiin kokouksiin
c) lastenkirurgien osallistumiseen kansainvälisiin koulutuksiin
d) lastenkirurgien osallistumiseen kansainvälisiin kokouksiin
e) tutkimustyön tukemiseen

Apurahaa saaneen tulee toimittaa kuitit ja matkakertomus seuran sihteerille kuukauden kuluessa koulutuksesta tai kokouksesta. Apurahaa saaneen tulee varautua pyydettäessä pitämään esitelmä koulutuksen tai kokouksen annista syys- tai vuosikokouksessa. Apuraha-anomukset tulee toimittaa seuran sihteerille viimeistään 17.3. (annaleena.anttila@fimnet.fi). Anomuksessa tulisi mainita matkan kohde, ajankohta ja tieto mahdollisesta omasta esityksestä.

Lisäksi liitteenä löytyy vielä kokouksen ohjelma sekä ohjeet ilmoittautumisesta. Ohjelmassa on perinteisesti mukana myös vapaat esitelmät. Halukkaita esiintyjiä pyydetään ilmoittamaan 17.3. mennessä esittäjä ja esityksen nimi seuran sihteerille  (annaleena.anttila@fimnet.fi). Esitelmät pidetään suomeksi. Toivottavasti saamme kuulla jälleen mahdollisimman monta mielenkiintoista esitelmää!

Sulamaa-seuran sivut löytyvät nykyisin suoraan osoitteesta www.lastenkirugiyhdistys.fi.

Nähdään Turussa!

Annaleena Anttila