Jäsenkirje 2/2016

14.3.2016

Hyvä Sulamaa-seuran jäsen

Rovaniemen kevät kokous lähestyy. Ohessa vuosikokouksen esityslista.

Torstain tapausselostuksia kaivataan ehdottomasti lisää ja hienoa olisi saada kaikista sairaaloista oma case report. Potilastapauksia voi laittaa Liisa Räisäselle liisa.raisanen@lshp.fi.

Mikäli et vielä ole ilmoittautunut, tee se nyt. Ilmoittautua voi 25.3.2016 mennessä sähköpostitse osoitteeseen kristiina.harju@lshp.fi  ja lopullinen varmistus maksamalla osallistumismaksu 175e lastenkirurgiyhdistyksen tilille : FI16 1146 3001 1392 83

Syyskokouksessa 2015 päätettiin kotisivuille päivittää Rovaniemen kevätkokouksesta lähtien luennot sekä suomalaisten tutkimusryhmien lastenkirurgiset julkaisut vuodesta 2015 alkaen. Pyydämme lähettämään luennot ja julkaisut/julkaisujen linkin sihteerille sähköpostitse osoitteeseen maija.jaaskela@ppshp.fi

Syyskokouksessa keskusteltiin myös EUPSA:n tieteellisen valionkunnan edustuksesta. Mikko Pakarisen jättäessä pestinsä tämän kauden loputtua, toivomme aktiivisuutta EUPSA:an kuuluvilta jäseniltä, jotta saisimme edustajan valiokuntaan Mikko Pakarisen luopuessa paikasta.

Vuosikokouksen yhteydessä jaetaan koulutusapurahat seuran jäsenille hakemusten perusteella pääsääntöisesti seuraavassa järjestyksessä:

1) lastenkirurgiaan erikoistuvien ulkomaiseen koulutukseen
2) lastenkirurgiaan erikoistuvien osallistumiseen kansainvälisiin kokouksiin
3) lastenkirurgien osallistumiseen kansainvälisiin koulutuksiin
4) lastenkirurgien osallistumiseen kansainvälisiin kokouksiin
5) tutkimustyön tukemiseen

Apurahaa saaneen tulee toimittaa kuitit ja matkakertomus seuran sihteerille kuukauden kuluessa koulutuksesta tai kokouksesta. Apurahaa saaneen tulee myös varautua pyydettäessä pitämään esitelmä koulutuksen tai kokouksen annista seuran kokouksessa. Apuraha-anomukset tulee toimittaa seuran sihteerille viimeistään 1.4.2016 (maija.jaaskela@ppshp.fi). Anomuksessa tulisi mainita matkan kohde, ajankohta ja tieto mahdollisesta omasta esityksestä.

Jäsenhakemuksen voi laittaa 1.4.2016 mennessä seuran sihteerille.