Jäsenkirje 2/2009

Jäsenkirje 2/2009

Helsinki 20.10.2009

Hyvä kollega,

Operatiiviset päivät lähestyvät jälleen. Tämän syksyn Operatiiviset päivät järjestetään 11.-13.11.2009 Helsingin Messukeskuksessa aiempien vuosien tapaan. Keskiviikkona 11.11.09 klo 14.45 alkaen on yhteistä ohjelmaa Suomen plastiikkakirurgien yhdistyksen Chirurgi Plastici Fenniaen kanssa, aiheena ovat lasten verisuonipoikkeavuudet. Vierailevaksi luennoitsijaksi on kutsuttu professori Laurence Boon Brysselistä. Lastenkirurgian oma sessio on torstaina 12.11.2009 alkaen klo 10. Tätä edeltävästi klo 9.00 on seuran syyskokous. Syksyn aiheeksi on valittu lasten ja nuorten lihavuuskirurgia ja luennoimaan on kutsuttu professori Holger Till Leipzigista. Iltapäivän aiheena ovat erilaiset patit. Ohjelma jatkuu vapaiden esitelmien osalta kokoustilassa 207 (salin vaihto). Ohjelma on ohessa liitteenä (keskiviikko, torstai). Parhaan esityksen palkinto jaetaan aiempaan tapaan ja sen saaja valitaan vapaiden esitelmien esittäjistä.

Viime vuosina Operatiivisten päivien yhteydessä on järjestetty lastenkirurgien illanistujaiset omakustanteisesti ja tätä tapaa on päätetty pitää yllä. Olen tehnyt alustavan pöytävarauksen torstai-illalle 12.11.2009 klo 19 alkaen ravintola Ateljé Finneen (Arkadiankatu 14, Helsinki, puh 09 493110, www.ateljefinne.fi). Pyydän illanistujaisiin osallistujilta sitovat ilmoittautumiset 31.10.09 mennessä joko sähköpostitse tai puhelimitse, jotta voin ilmoittaa henkilömäärän ravintolaan. Mahdollisen erityisruokavalion tarpeen voinee jokainen tarvittaessa ilmoittaa itse ravintolaan. Menuun voi käydä alustavasti tutustumassa ravintolan internet-sivuilla, mutta ravintola aikoi tehdä vähän supistetumman menun meitä varten.

Elina Laitakari, sihteeri
etunimi.sukunimi@hus.fi