Jäsenkirje 2/2010

Jäsenkirje 2/2010

Hyvä kollega,

Operatiiviset päivät lähestyvät jälleen. Tämän syksyn Operatiiviset päivät järjestetään 24.-26.11.2010 Helsingin Messukeskuksessa aiempien vuosien tapaan. Ennakkoon ilmoittautuminen onnistuu 100€:lla 22.10.2010 asti (www.kirurgiyhdistys.fi). (Paikan päällä 150 €).

Lastenkirurgian oma sessio on torstaina 25.11.2010 alkaen klo 10. Tätä edeltävästi klo 9.00 on Suomen lastenkirurgiyhdistys Sulamaa –seura ry:n syyskokous. Syksyn luentoaiheeksi on valittu lasten ja nuorten onkologinen kirurgia ja luennoimaan on kutsuttu Dan Aronson Hollannista.  Ohjelma jatkuu vapaiden esitelmien osalta kokoustilassa 209 klo 15:15. (Kts. yst. Liite päivän ohjelmasta).

Parhaat esitykset palkitaan (vapaat esitelmät) kategorioissa paras kokonaisuus, paras tieteellinen anti, paras esiintyjä ja ”vuoden tulokas”. Voittajat saavat paitsi mainetta ja kunniaa  myös rahallisen kannustuksen saavutuksestaan. Vapaat esitelmät voi pitää kokouksessa suomeksi, suosittelemme kuitenkin esitelmien kuvien tekstitystä englanniksi. Ilmoittautuneita vapaiden esitelmien pitäjiä on jo ilahduttavan paljon, joten kilpailusta tulee kova.

Viime vuosina Operatiivisten päivien yhteydessä on järjestetty lastenkirurgien illanistujaiset omakustanteisesti ja tätä tapaa on päätetty pitää yllä.  Pyydän illanistujaisiin osallistujilta sitovat ilmoittautumiset 31.10.09 mennessä joko sähköpostitse tai puhelimitse, voidakseni ilmoittaa henkilömäärän eteenpäin. Ravintolaksi olemme tänä vuonna valinneet Ravintola Ainon Hkin keskustasta (Pohjoisesplanadi 21, 00100 HELSINKI). Mahdollisen erityisruokavalion tarpeen voinee jokainen tarvittaessa ilmoittaa itse ravintolaan. Menuun voi käydä alustavasti tutustumassa ravintolan internet-sivuilla (www.marcante.fi/aino/).

Tulevasta kevätkokouksestakin (2011) on jo alustavaa tietoa. Jyväskyläläiset ovat ystävällisesti lupautuneet järjestämään ensi kevään vuosikokouksen. Aiheeksi on alustavasti kaavailtu kliinistä diagnostiikkaa ja kuvantamista. Ajankohta kokoukseen on vielä avoin, mutta tullee olemaan toukokuussa. Kevätkokouksessa tullaan jälleen jakamaan perinteiseen tapaan koulutusapurahat nuorille lastenkirurgeille.

Ystävällisin terveisin ja mukavaa syksyä toivottaen,
Heidi Elamo
Suomen lastenkirurgiyhdistys Sulamaa-seura ry, sihteeri